Zakon o rodiljnim i roditeljskim potporama

MINISTARSTVO ZA DEMOGRAFIJU, OBITELJ, MLADE I SOCIJALNU POLITIKU

uputilo je u javno savjetovanje

NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O RODILJNIM I RODITELJSKIM POTPORAMA

s ciljem definiranja:

“… zakonske pretpostavke za povećanje maksimalnog iznosa naknade plaće koja se isplaćuje za vrijeme korištenja roditeljskog dopusta za zaposlene i samozaposlene roditelje. Sukladno navedenom, predlaže se povećanje maksimalnog iznosa naknade plaće koja se isplaćuje za vrijeme korištenja roditeljskog dopusta za zaposlene i samozaposlene roditelje, sa 120% proračunske osnovice mjesečno (dosadašnjeg limita od 3.991,20 kuna) na 170% proračunske osnovice (5.654,20 kuna) za prvih 6 mjeseci ako to pravo koristi jedan roditelj, ili prvih 8 mjeseci ako to pravo koriste oba roditelja. U skladu s povećanjem iznosa navedenog prava potrebno je na istovjetan način obuhvatiti i korištenje prava na roditeljski dopust za slučaj smrti djeteta zaposlene ili samozaposlene majke iz članka 17. važećeg Zakona te se predlaže povećanje maksimalnog iznosa naknade plaće koja se prema važećem Zakonu (članak 24. stavak 5.) isplaćuje u punom iznosu osnovice za naknadu plaće (100% osnovice za naknadu plaće), ali ne može za puno radno vrijeme iznositi više od 120% proračunske osnovice (3.991,20 kuna).”

Ujedno se predlaže:

“…izmijeniti razdoblje trajanja prethodnog osiguranja zaposlenog ili samozaposlenog roditelja kao uvjeta za ostvarivanje prava iz članka 24. stavka 7. Zakona po uzoru na odredbe Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju (Narodne novine, broj 80/13, i 137/13) na način da se trajanje prethodnog osiguranja smanji kako bi bilo povoljnije za korisnike prava (umjesto 12 mjeseci neprekidno predlaže se 9 mjeseci odnosno umjesto 18 mjeseci s prekidima u posljednje dvije godine predlaže se 12 mjeseci s prekidima u posljednje dvije godine).

Prema važećem Zakonu (članak 29. stavak 2.) korisnica roditeljske poštede od rada može prekinuti korištenje tog prava radi zaposlenja ili samozaposlenja te prenijeti to pravo drugom roditelju, koji je u istom radnopravnom statusu s korisnicom, radi korištenja preostalog dijela neiskorištenog prava na roditeljsku poštedu od rada, uz korisnikovu suglasnost. Međutim, uvjet prijenosa prava na oca djeteta je ograničavajući u slučajevima kada se majka korisnica roditeljske poštede zapošljava, a otac djeteta je zaposlen, odnosno ima različit radnopravni status od nje, što za posljedicu ima odbijanje zahtjeva za prijenosom prava. S tim u svezi, zadovoljavanje navedenog uvjeta (da oba roditelja budu istog radnopravnog statusa prije prijenosa prava) ne traži se u slučaju prijenosa rodiljne i roditeljske brige o djetetu korisnika izvan sustava rada, pa čak niti tijekom prijenosa rodiljne poštede od rada već samo kod roditeljske poštede od rada, što se ovim Zakonom predlaže uskladiti.”

Cilj je materijalnom podrškom pružiti uvjete za osnaživanje obitelji, brinući i o ravnopravnosti spolova.

HURO

A.M.B.L.

2 thoughts on “Zakon o rodiljnim i roditeljskim potporama”

  1. Poštovani,
    Molim Vas da podneste zahtjev za povecavanjem naknade za roditelje koji koriste dopusr za njegu djeteta do 8 godine zivota, kpja sada iznosi cca 2300 kn, a koja nikako nije dostatna za zivot, zbog specifične situacije i bolesti djeteta.
    Unaprijed hvala
    Lp

  2. Ovakvim pristupom povećanja demografije isto se neće dogoditi. Buduća sam majka s visokim primanjem te naknada za rodiljni i roditeljski dopust će biti znatno manji nego moja trenutna primanja. Pomogli s ovim izmjenama, niti malo. Ne vidim smisao da se ljudima uzima, jer po zakonima RH bolje raditi za manje novce, u ovom slučaju dobiješ više.

Odgovori